tisdag 20 juli 2010

Färger inomhus

Just nu är hjärnan full med tankar kring vad vi ska ha för färger inomhus. Kommer bli mycket vitt, tror jag. I barnens rum blir det fondväggar och äntligen har vi kompromissat klart. Storebrors rum ska gå i turkost och lillebrors i limegrönt. Allrummet utanför deras rum tänkte jag mig som en kombination av dessa färger. Skulle vilja hitta en tapet med både limegrönt och turkost i. Har hittat den här, men tycker den är lite väl blommig:
InTrade, Petits Fours

Men som fondvägg kanske den kan funka ändå. Resten får gå i vitt. Fortfarande vet jag inte om vi ska ha någon färg någonstans i sovrummet eller vardagsrummet.

Annars är det mest målning, målning, målning som gäller. Jag jobbar på dagarna men vi har försökt måla några kvällar var, någon timme i alla fall. Alltid hinner man något. Idag hoppas jag hinna avsluta framsidan på huset. Sedan återstår de två gavlarna. Och sedan ytterligare en strykning.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar